TEBDER KURULUMUDUR
MANA YAZILARI
ALEVİLİK İNANCININ ÖZLERİ

Alevi Literatürünün Tarihsel Gelişimi

Alevi Literatürünün Tarihsel Gelişimi
Alevi Literatürünün Tarihsel Gelişimi, mana yazılarımdan, Alevilikte, bırakılan emanetin korunması kıl payı kadar şaşılmadan yobazlaştırmadan dini siyaseti kötüye kullanmadan kendi çıkarları uğruna kullanmadan, yaşamak isteyene yaşatan bağlılığını sonsuzlaştıran, yöreselden ulusa uluslardan dünyaya evrensel, evrene açılmış olan insanlığın kabul ettiği yaşamak istediği her hakları içinde barındıran her özgürlükleri içinde barındıran insanın sarıldığı sağlam eldir, yoldur nübüvvettir, her yazılan satır , harf, kurana dayanır verilen ozanların pirlerin nefesi kurana dayanır hak Muhammed aliye dayanır, irşat olanlar bilgilerin önemlisidir yolun bağlılığında ışığında dilinin tarihlendirilmiş ezberinde olan manasıyla iyi anlayan kavrayan yazı dilinin korunduğu bırakılan emanetin yazı dili ile öğrenim dili ile gönülden kalbe göğsünden kalbine yerleşmek ile kalbinden nuruna yansıtmak ile yerleşmesi ile kaynağıyla bağlı kişinin kişilerin arınmış olmasıyla pak kalması alnının nübüvvetiyle eline deline beline sahip çıkmasındandır, eski yazıt eski bilgi eski ilim halen yeni çağlarda eskimeyen eskimeyecek olanıdır, eski belgeler ile yeni belgeler delildir ,ol seçere de belden yoldan gelen yolun sürenler ile posta olanlar oturanlar ile, birbirlerine eklenerek değerlendirilir değerlerini kaybettirmez, her metnin, satır, harf, yazıtlarındaki anlaşılabilecek uzunlukta olması bile kıl pay kadar şaşılmaz önemli olduğunu önemini belgesini gizli acık tarihi ile teminatını korur, diline aktarılmasa olmasında örneklerindendir, evvel okuması yazması olmayanlar ise nefes yolu ile anlatım yolu ile kalbîden ruha sezmesiyle gerçekleşmiştir, irşadın erleri pirleri tarihlerini iyi bilmekle korumakla tarihlerinde tahribatın olmaması için yozlaşmaması için elinden gelenleri yapmıştır, rehberler mürşitler pirler ocağına bağlı ali aba ocaklarından gelenler mürebbi musahipler dilleri arasında geçerliliğini koruyan ayrı dillerde bile eğitimini iyi almış iyi verilmiş makama mertebeye getirilmiş olanlardır, babadan oğula, oğuldan gelecek nesillere aktarılmış olanıdır, dergâhlardan dergâhlara ocaklardan ocaklara aktarılmış olanıdır, bezm-i eseti deminde ol vahdeti vücuttun aşkına aşk ile ilmi levh-i kalemin aşkına aşk ile harfleriyle yazanın yazdığında şaşmayanın nefesin verdiğinde hak nefesinden şaşmayanın ölmeden evvel ölenin iri diri olanın aşkına aşk ile gerçeğe hü dilin çıkış noktası ise ol gökte olan asılı nurun konuşmasıdır, ol bin bir ismi olanın ,bir ismi de gök baba ol Ali hızır olanın aşkına, gökten yere inen nurun konuşmasıdır, vücuttun bulduğunda evvel ölü ceset iken nurun vücutta girmesi bedenin buldurması can olmasıdır, can hak Muhammed aliden olanlar hak Muhammed ali meydanında iri diri ola, dil bilimcileri şaşıran bir dil vardır, hak erenler nezdinde, ol bir her dildir her dil bir dildir özün dili deriz, özümüz hak Muhammed Aliden, nefesimiz ali Abadan aşk ile dil teorisinin ayrı genetik şekilleri vardır akrabalığı vardır kabul edilen edilmeyende vardır, manada der, ana dilini konuş konuşanın özün diline kavuşasın, ana dilinde hak Muhammed Ali diyesin özünle dediğini bulaşın eresin didara yürüsün darında elini alasın süreçten gösterilir olan geçiş insanın sınavıdır, dillerin ayrımları diyalektleri gruplandırmalarda vardır denkliği ortaklığı yoksunluğu zenginliğimde vardır, her şeyden önce anadil der, er geç ana dil der, dil ise eski, orta, yeni, evvelin olmayan evveli özüdür, özün dilidir, sonunun olmayan sonu özün dilidir, anadilini koruyan günün geçmişini geleceği ile sistemi kurmuş olmasıdır, anlaşılır olmasıdır, dilin tarihini iyi bilen geleceğini de iyi bilir, dönem tarihi, eklem tarihi, paylaş tarihi, ithal ihracat tarihi, önemliliğinde getiriştir, teknoloji dönemi, taş çağı dönemi, orta cağı dönemi, önder cağı dönemi ile diller medeniyetleri üstün kılar, kültürleri üstün kılar, insanları yakınlaştırır, dil bilgisel farklar ayrıdır, kökü denir, kırık denir, çınar-i denir, ölü denir, ölü dilin medeniyeti kültürü olmaz, kaybettirmiştir, dünyada süfyanlaşanlar, dünyayı tek olarak görür kendinden olmayanı yok sayar zaman dilin kültürün medeniyetin ölümü demektir doğuşu değildir, kitapların yakılışı, yazarların yakılışı, ozanların asılması kesilmesi yüzülmesi ise süfyanlıkla başlamıştır, ker belada ise yolun yezidine lanet okunmuştur, ehlibeytine sahip çıkan ordsusunu kuran şah hüseyindir defterin de şefaat bulanları yazan şah hüseyindir, dili özüdür hak Muhammed Alinin hak Muhammed alinin nefesin verenlerin aşkına, pir Teslim Abdal ocağından aşk ile seyid pir Benlim Abdal aşk ile gerçeğe hü lanet olsun yezitte lanet okundu yolun yezidine, mümine ya ali ya hak Muhammed Ali gerçeğe HÜ

 
TEBDER KURULUMUDUR
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol